Tuesday, November 10, 2009

soal tulis-menulis

Belakangan ini gw selalu berpikir dan berpikir, apa bisa gw terus menulis? Terlalu retoris, gw tau. Tapi sekedar introspeksi aja, gw cukup heran sama diri gw sendiri, disatu sisi gw ingin selalu menulis dan di sisi lain gw ingin berhenti karena ketidakmampuan gw merangkai suatu kata. Gw juga bingung apa selama ini tulisan gw cuma 'junk' atau tulisan gw cuma ide sampah yang mengalir aneh dan ngga bearturan. Hal ini gw sadari ketika gw membaca postingan temen gw diblognya dan itu membuka mata gw. Gw akui, tulisan gw emang cuma 'junk' aja. So mulai tanggal 10 November 2009 ini, secara sah gw berhenti menulis.

2 comments:

  1. kenapa gt paw? technically you cant say your writing as a junk, bcoz what you write is what you feel and you cant say that your feelings as a junk. maksud gw, writing is an art, you dont have any rules in it. you write what you want to write, no one can judge it whether its a junk or not junk. unless you wanna sell it, so you have to go with the "selera pembeli", but thats another problem, right?

    ReplyDelete
  2. hahaha *tears
    i know literature is an art, i know. i know it and i cant live without writing, i love poem. poem is part of my life. something is missing today, usually i always write after i got home, but now i just can chit-chatting on phone or texting my friend. menjual-sesuatu-yang-mungkin-udah-ga-semua-orang-peduli akan susah, seperti pepatah dibuku2 tulis, "when there is a will there is a way". this pain becoming bitter and bitter. just give me weeks to thinking about it. :)

    ReplyDelete